تکه تکه (گرانولی) در شی گرایی

1 سال پیش | 116 مشاهده شده

برای برنامه نویسی شی گرایی روش های مختلفی برای ساخت کلاس ها و اشیا وجود دارد اما اگر تعداد اشیا بیش از اندازه باشد باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد که در اینجا به آن خواهم پرداخت.

اشیا تکه تکه  (Granularity) یا  اشیا گرانولی بودن  در طراحی شی گرا به معنی این است که  اشیایی   که معمولا تکه تکه و تعداد آنها زیاد است. اشیاء این طراحی  گرانولی، آنهایی هستند که جزئیات کمتری در برنامه شما دارند. در نظر گرفتن:

درختان در چشم انداز بازی
شخصیت ها در سند
صندلی در سینما
نقاط قدرت در برنامه CAD

معمولا شما در برنامه کاربردی بسیاری از اشیاء گرانولی دارید. اگر شما یک شی جداگانه برای هر درخت / کاراکتر / صندلی / CAD ایجاد کنید، این امر می تواند بسیار حافظه مصرف کند. این مشکل است که توسط الگوی  Flyweight حل  شده است.



پاسخی بگذارید

آیا می خواهید با نظر خود لیوان زشت خود را ببینید؟ در Gravatar نماد سفارشی رایگان دریافت کنید.