وقتی کتابی لیستی از الگوهای طراحی در خود دارد دارای توضیحات خلاصه واری برای توصیف الگوی طراحی در ابتدای آن آورده می شود. این توضیحات خلاصه وار ما را در انتخاب الگوی طراحی موردنیازمان مان یاری می دهد.

اطلاعات در اسناد الگوی طراحی به شرح زیر خواهد بود:

نام و طبقه بندی الگو:

نام الگوی دقیقا ماهیت الگو را مشخص می کند. یک نام خوب یک کلید است زیرا آن کلید بخشی از واژگان طراحی ما خواهد شد. طبقه بندی نوع الگو را مشخص می کند.

قصد:

یک بیانیه کوتاه که به ما می گوید که الگوی انجام شده چیست و کدام  مشکل طراحی را رفع می کند.

همچنین به عنوان نام دیگر شناخته شده برای الگو، اگر وجود داشته باشد.

انگیزه:

یک سناریو که یک مشکل طراحی را نشان می دهد و نحوه ساختار کلاس و شیء آن مشکل را حل می کند. این سناریو به ما در درک تعریف الگوی انتزاعی کمک می کند.

کاربرد:

این مشخص می کند که در چه شرایطی الگوی طراحی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. نمونه هایی از طرح های ضعیف که الگوی می تواند به آن پاسخ دهد کدامند؟ چگونه این موارد را تشخیص دهیم؟

ساختار:

نمایش گرافیکی از کلاس های درگیر در الگوی با استفاده از  تکنیک مدل سازی شی (OMT). ما همچنین از نمودارهای تعامل برای نشان دادن توالی درخواست ها و همکاری بین اشیا استفاده می کنیم.

شركت كنندگان:

کلاس ها و / یا اشیاء شرکت کننده در الگوی و مسئولیت های آنها.

همکاری:

چگونه طبقات و اشیاء همکاری می کنند تا مسئولیت های خود را انجام دهند.

عواقب:

به ما می گوید که هزینه ها و مزایای استفاده از الگو چیست. همچنین به ما می گوید که بخشی از سیستم را می توان مستقل تغییر داد.

پیاده سازی:

مشخص می کند چه تکنیک هایی باید در هنگام اجرای الگوریتم از آن آگاه باشیم و همچنین در مورد مسائل خاص زبان صحبت می کند.

کد نمونه:

قطعه کد که ما را به چگونگی اجرای الگوی در جاوا یا زبانهای دیگر می دهد.

استفاده های شناخته شده:

مثال استفاده از الگوها در دنیای واقعی

الگوهای مرتبط:

مشخص می کند که الگوهای دیگر مربوط به این الگو هستند و تفاوت بین آنها چیست.

 

برچسب‌ها , , , , , , , , , , , , , , , , ,


دیدگاهتان را بنویسید

Want to see your ugly mug by your comment? Get a free custom avatar at Gravatar.